
Valmennukset ja strategiset prosessit
Camp Consulting jättää positiivisen jäljen
JOHTAMISVALMENNUKSET / ESIHENKILÖVALMENNUKSET / MYYNNIN JA ASIAKASPALVELUN KEHITTÄMINEN / STRATEGISTEN PROSESSIEN TERÄVÖITYS/ HENKILÖSTÖVALMENNUS / TYÖYHTEISÖSOVITTELU / MUUTOSVALMENNUS
Olemme saaneet kiitosta käytännönläheisyydestä ja ihmisten aidosta innostamisesta. Meillä ei ole tapana viisastella tai päteä, vaan otamme kokonaistavoitteen ja valmennettavat heti alusta asti huomioon.
Muutoksen aikaansaaminen edellyttää aina johdon kanssa yhdessä sovittavia tavoitteita. Tavoitteiden onnistumiset taas edellyttävät valmennuksessa sovittujen asioiden kehittymisen mittaamista. Tätä varten olemme kehittäneet taustakartoitusmenetelmiä ja tasomittaristoja, joilla myös innostetaan valmennettavat mukaan itse valmennusohjelmaan ja varmistetaan muutoksen onnistuminen.
Valmennuksemme perustuvat aina uusimpaan tutkittuun tietoon ja pitkään käytännön kokemukseen.

“
Jokainen yrityksessä oleva ongelma on johtamisongelma, johtajana olet joko aiheuttanut tai sallinut sen.
Johtaminen
Tutkimustemme (Johtajakyselyt Camp Consulting 2009 – 2024) mukaan suomalaisten yritysjohtajien suurimmat päivittäiset haasteet nyt ja tulevaisuudessa ovat henkilöstöjohtamisessa ja myynnin kehittämisessä. Me Campissä haluamme tukea johtajia näissä haasteissa.
Henkilöstöjohtamisen tärkeimmäksi tavoitteeksi on noussut arvostuksen tunteen nostaminen koko henkilöstössä. Kokemuksemme ja tutkitun faktan perusteella työntekijöiden arvostuksen tunnetta voidaan kehittää pääsääntöisesti vain palautteen antamista lisäämällä. Kahdenkeskinen johtaminen korostuu ja henkilökohtaisten tavoitteiden selkiyttäminen sekä molemminpuolisten odotusten tarkastelu mahdollistaa hyvän palautekulttuurin syntymisen.
Campin johdon- ja johtoryhmien valmennuksista saat toimintamallin positiivisemmasta ja keskustelevammasta johtamistyylistä.

“
Hyvä johtaminen näkyy yrityksen tuloksessa.
Esihenkilötyö
Esihenkilövalmennustemme sisältö perustuu hyvään johtamiseen ja johtamisvalmennustemme väittämiin. Tunnista itsesi – arvosta erilaisuutta ja johda oikein, on esihenkilötyön perusta.
Tavoitteena on herättää ajatuksia siitä, mitä esihenkilöltä odotetaan. Mitä oma esihenkilö odottaa ja mitä odottavat työntekijät? Onpa sitten kyseessä telakalla työskentelevä työnjohtaja tai myymälän kassavastaava, haasteet ovat samat.
Miten saan alaiseni toimimaan halutulla tavalla? Arvostuksen tunnetta nostamalla, on meidän Campiläisten uskomus. Hyvät vuorovaikutustaidot ja oikea rehellinen palaute sekä yhteinen arvomaailma riittävät synnyttämään arvostuksen tunteen myös työntekijöissä. Meistä välitetään ja työpanostamme arvostetaan.
Tämän motivoivan vuorovaikutuksen avulla pystymme kehittämään työyhteisötaitoja kohti yrityksemme tavoitteita. Hyvistä esihenkilöistä on huutava pula. Esihenkilövalmennuksiin panostaminen kannattaa aina!

“
Suunnitelmallisuus ja kehittäminen ovat tuloksekkaan liiketoiminnan keskiössä.
Strategiset prosessit
Kun suunta on selvillä, toteutus helpottuu merkittävästi.
Monesti tieto oikeasta suunnasta on jo olemassa jossain pinnan alla, mutta sen hahmottamiseen ja askelmerkkien asettamiseen ei ole sopivaa aikaa tai hetkeä.
Tulevaisuuden suunnitteluun, strategioihin ja strategisiin prosesseihin kannattaa pysähtyä. Mitä me tarvitsemme, mitä haluamme ja miten me sen teemme. Se ei ole monimutkaista, tarvitaan ainoastaan sisäistetty näkemys tavoitteista ja välitavoitteista, joiden kautta edetään toivottuun lopputulokseen. Kun ajatuksia tuuletetaan ja tavoitteista sovitaan yhdessä, asioilla on taipumus myös toteutua. Tässä ajatusten tuuletuksessa ja askelmerkkien asetannassa Camp on luotettava kumppani.

“
Onnistunut myynti on yrityksen olemassaolon edellytys.
Myynnin kehittäminen
Suomi on täynnä myyntivalmentajia ja myyntikoulutuksia. Myyjiin tulee panostaa aina ja oikealla tavalla. Myyjää ei kannata ”istuttaa” huonossa valmennustapahtumassa kasvattamassa negatiivista tunnettaan. Hyvä myyjä arvostaa ”oikeaa käytännön kokemusta ja vertaisryhmää”, sekä valmentajaa joka ei luule tietävänsä sitä ainutta ja oikeaa tapaa myydä.
Jokaisen menestymiseen tähtäävän yrityksen yhtenä tärkeimmistä toiminnoista on oikein johdettu ja toimiva myyntityö. Olemme saaneet olla mukana kehittämässä yli 6000 myyjän myyntiä. Myynti on taitolaji, jossa ahkeruus ja hyvät vuorovaikutustaidot korostuvat.
Campin tutkimusten mukaan ostopäätöksen takana on aina hyvän fiiliksen syntyminen myyjän ja asiakkaan välille. Laatua ja luottamusta ei voi toki unohtaa, mutta kyky kunnioittaa ja huomioida ostajien erilaisuus ja tunneäly, ovat onnistuneen myyntituloksen takana.
Käyntimäärät tai kontaktiluvut eivät pelkästään nosta myyntilukuja. Tapaamisten ja käyntien pitää tuottaa positiivisia kokemuksia myyjälle ja tietysti ostajalle. Myyjän motivaatio, innostuneisuus ja aito halu menestyä myynnin haasteellisessa maailmassa ratkaisevat. Miten me johdamme myyntiä ja miten myyjä johtaa itseään ovat valmennustemme ykkösväittämät.
Myyntitekniikkaa ja -tapaa voidaan toki aina kehittää, mutta tärkeintä on päästä vaikuttamaan itse myyjän omaan päähän. Myynnin psykologian ja myyjän psyyken merkityksen oivaltaminen ratkaisevat lähes kaiken.

“
Siellä missä on hyvä palvelu, tulee asioitua aina uudelleen ja uudelleen.
Asiakaspalvelun
kehittäminen
“Hyvän asiakaspalvelun tunnistaa siitä, että sitä joko on tai ei ole. Siellä missä on hyvä palvelu, tulee asioitua aina uudelleen ja uudelleen. Hyvään asiakaspalveluun liittyy yleensä iloinen, positiivinen kohtaaminen, jossa on helppo ja miellyttävä olla.”
Näillä sanoilla olemme käynnistäneet ne sadat asiakaspalveluvalmennukset, joissa olemme saaneet olla luotsaamassa henkilöstöä kohti parempaa asiakaspalvelua. Tapamme on perehtyä huolella kyseisen yrityksen asiakaspalveluun. Teemme asiakaspalvelututkimuksia ja haastattelemme henkilöstöä kokemuksista ja ajatuksista nykyistä palvelukonseptia kohtaan – usein käytämme myös kameraa ja kuvaa myymälän sisätiloista, kun herätämme keskustelun siitä, mitä asiakas odottaa, kun hän tulee meille ja mitä me voisimme tehdä vielä paremmin.
Asiakaspalveluvalmennuksiin kannattaa panostaa aina. Tutkimusten mukaan ne, jotka panostavat asiakaspalveluun, markkinointiin ja myynnin kehittämiseen menestyvät vaikeinakin aikoina selvästi muita kilpailijoitaan paremmin.

“
Toimivan työyhteisön tekeminen näkyy taseessa.
Henkilöstö
Hyvällä fiiliksellä ja vuorovaikutuksella yhdessä eteenpäin! Tuotamme organisaatiollesi toiveittesi mukaan sisältöä asiakas- ja henkilöstötapahtumiin.
Onko henkilöstöpäivänne vielä järjestämättä?
Henkilöstöä ei turhaan kutsuta yrityksen tärkeimmäksi voimavaraksi. Osaava, sitoutuva ja vuorovaikutustaitoinen henkilöstö on osaltaan yrityksen kriittinen menestystekijä. Henkilöstö on se, joka toteuttaa strategiaa arjen tekemisessä ja välittää yritysmielikuvaa asiakkaille.
Henkilöstöön ja sen tekemiseen kannattaa kiinnittää huomiota. Pieni ajatusten irrottelukaan ei ole pahaksi.
Rakennetaan henkilöstölle positiivisella sykkeellä hetki, jolla vahvistetaan tekemisen meininkiä ja tulevaisuuden työniloa. Tehdään se yhdessä, osaamme sen. Tuo henkilöstösi Campin seuraan leirinuotiolle!

“
Jos on kivi kengässä, otetaan se pois.
Työyhteisö-sovittelu
Kun työyhteisön jäsenten välillä on aistittavissa ei toivottua kipinää ja yhteistyön nihkeyttä, kannattaa asiaan tarttua heti.
Ristiriidoilla on taipumus muuttua työyhteisön tehokkuutta tuhoaviksi konflikteiksi, joten ei kannata sulkea silmiään ja ajatella, että aika hoitaa.
Autamme sinua ristiriitojen purkamisessa ja työyhteisön tehokuuden palauttamisessa.
OTA YHTEYTTÄ.

“
Muutoksen pelkääminen, vähättely tai valmistautumattomuus muuttaa mahdollisuudet nopeasti uhkiksi.
Muutoksen äärellä
Muutosta ei kannata ohittaa tuudittautuen ajatukseen, että aika hoitaa - tai ettei muutoksella ole vaikutuksia
Muutoksen syystä riippumatta muutos synnyttää helposti epävarmuutta ja hiljaista vastarintaa. Rivien kokoaminen ja tiimien eheytyminen voi viedä vähintään 3-4 vuotta ilman aktiivisia ennakoivia/alkuvaiheen toimia.
Pinnallisesti käsitelty muutos on valitettavan hyvä maaperä hiljaisen tyytymättömyyden ja sitä seuraavan passiivisuuden syntymiseen. Muutokseen kannattaa suhtautua vakavasti.
Autan sinua tilanteen haltuunotossa.
Muutostilanteiden haltuunotto kannattaa aloittaa ajoissa
Henkilöstödynamiikka muutostilanteessa
Fuusiot / yrityskauppatilanteet
Merkittävät henkilöstövaihdokset
Nopea kasvu
Yt-tilanteet / henkilöstön väheneminen
Oikeat ihmiset oikeille paikoille
OTA YHTEYTTÄ.